Als assistent accountant vervul je een belangrijke rol voor klanten. Door jouw werkzaamheden krijgt de klant inzicht in zijn cijfers. Hierdoor kan hij zien wat die betekenen voor de huidige situatie en voor zijn toekomstplannen. Je bent als assistent accountant echt betrokken bij de ondernemer en werkt nauw samen. Hierdoor zorg jij ervoor dat Moore DRV de ondernemer van goed onderbouwd en persoonlijk advies kan voorzien. Past dit bij jou?
Wat doe je als assistent accountant?
Als assistent accountant zijn jouw voornaamste werkzaamheden het samenstellen van jaarrekeningen en het verzorgen van diverse administratieve processen. Je bouwt mee aan een geautomatiseerde totaaloplossing voor elke klant en zorgt ervoor dat de ondernemer wordt voorzien van relevante managementinformatie. Samen met een team van collega’s doe je er alles aan om klanten van de beste inzichten, ondersteuning en adviezen te voorzien.
Werken in gezellige teams
Het team waarin je komt te werken bestaat, naast jou, uit meerdere assistent accountants, een relatiebeheerder en een accountant manager. De omvang en de opbouw van het team waarin je werkt kan verschillen per klant. Hierdoor leer je veel collega’s kennen van de vestiging waar je werkzaam bent. De sfeer bij Moore DRV is open en informeel. Er is binnen de teams in ons werkgebied altijd plaats voor jou!


Doorgroeien & ontwikkelen naar accountant
Als young professional ben je kwaliteits- en resultaatgericht en werk je graag samen met collega’s. Elke dag weer ga jij voor kwaliteit en efficiëntie op het hoogste niveau. Bij Moore DRV zijn er volop doorgroeimogelijkheden. Als je enkele jaren ervaring hebt opgedaan als assistent accountant en laat zien dat je toe bent aan de volgende stap, kan je doorgroeien naar de functie van accountant relatiebeheerder. Iedereen krijgt persoonlijke begeleiding zodat je op het juiste moment stappen maakt binnen je carrière.
Wat zijn je taken?
Als assistent accountant heb je verschillende verantwoordelijkheden en taken. We hebben een aantal taken kort voor je op een rij gezet:
- Het verzamelen van gegevens en opvragen van gegevens bij klanten voor werkzaamheden.
- Het opstellen van jaarrekeningen.
- Verzorgen van OB aangiften en voorbereiden van IB en VPB aangiften.
- Cijferbeoordelingen.
- Het inrichten, automatiseren en voeren van administraties.
- Begeleiden van beginnend assistent accountants.
- Het signaleren van bijzonderheden tijdens het verwerken van administraties of opstellen van jaarrekeningen.
- Sparren met relatiebeheerders over de inrichting van administraties en te verstrekken managementinformatie.
- Vragen beantwoorden van ondernemers.

